Pages

5 Jul 2017

outfit. roses on everything















Depression has many faces and affects every person differently.
People who suffer from depression learn to train themselves to see the positive aspects and to integrate the sadness into their everyday life.
Because if you do it right everything can make something positive.
Me, for example, I would never have come across fashion if it hasn't been for depression.
It sounds quite odd but makes sense (for me).
When I feel bad, the inside feels rotten and mouldered. Like an old chamber filled with terrifying noises that start comming up at the end of the night. So I began to turn this inner ugliness into Outer Beauty.
I started to dressed myself decently. Beautiful shoes, a beautiful dress. I took care that my make-up was blended and nice and I was all around pretty and satisfied with my appearance. Thus it was just that the correction of the inner being became a passion. Even on days when I feel better I did not want to stop dressing up and applying my make-up.
For many, I am over-dressed and have too much make-up on the face.
For me it became part of an irrevocable morning routine which includes my outward to my therapy. The routine keeps me from losing the nerves at early mornings and give up before I had my first coffee. I look forward to looking pretty.
I do not care if others think about me negatively. Damn, I'm happy to run around like a cream pie.

Depression hat viele Gesichter und wirkt sich auf jeden Menschen unterschiedlich aus. 
Menschen die unter Depression leiden trainieren sich irgendwann selbst darauf die positiven Seiten zu sehen und die Traurigkeit in die Alltäglichkeiten zu integrieren.
Denn wenn man es richtig anstellt kann alles etwas positives ausmachen.
Ich zum Beispiel wäre nie zur Mode gekommen wenn die Depression nicht gewesen.
Es klingt ziemlich skurril aber macht Sinn (für mich). 
Wenn es mir schlecht geht dann fühlt sich das Innere verrottet und vermodert an. Wie eine alte Kammer aus der grausige Geräusche kommen die einem eine Gänsehaut über die Haut jagt. Also fing ich an diese innere Hässlichkeit in Äußere Schönheit zu verwandeln.
Ich zog mich anständig an. Schöne Schuhe, ein schönes Kleid. Ich achtete darauf dass mein Make-Up ebenmäßig war und ich mich rundum hübsch und mit meinem Äußeren zufrieden fühlte. So fing es eben an dass die Berichtigung des Inneren zur Leidenschaft wurde. Selbst an Tagen an denen es mir besser geht wollte ich nicht aufhören mich schön anzuziehen und mein Make-Up aufzutragen. 
Für viele bin ich dann over-dressed und habe zu viel Make-Up im Gesicht.
Für mich gehört die morgendliche Routine die mein Äußeren einbezieht zu meiner Therapie. Die Routine hält mich davon ab schon morgens, vor dem Kaffee, die Nerven zu verlieren  und den angefangenen Tag aufzugeben. Ich freue mich darauf hübsch auszusehen. 
Es ist mir egal wenn andere mich beäugeln und negativ denken. Verdammt noch mal ich bin glücklich damit wie eine Sahnetorte rumzulaufen. 

Top. A market find
Trousers. Topshop
Bag. Deichmann
Sunglasses. ASOS
Shoes. Deichmann
Watch. The Fifth
MerkenMerken

No comments:

Post a Comment