Pages

9 Dec 2017

inspiration. cruelty free fashion


"I've had people say to me, 'You'll never sell handbags. You don't work with leather, and leather is luxury.' To me, it's the complete opposite: leather is everywhere - it's so cheap a material; it's so mass produced. Over 50 million animals a year are killed just for fashion." — Stella McCartney

One thing you should know about me is that I live (or very hard try) to live as cruelty free as possible. I am a vegetarian, only use cruelty free make-up and skin care and am very strict with what goes into my wardrobe.
But lately I have noticed that in almost every piece of clothing even in high street stores has some percentage of wool or cashmere in it. So I went on a hunt for some nice pieces without any fabrics that have it's offspring from animals and here are the results. 

Eine Sache, die es über mich zu wissen gibt ist, dass ich (versuche) ein möglichst tierversuchsfreies Leben zu führen. Ich bin Vegetarierin, benutzte ausschließlich Kosmetik die nicht an Tieren getestet wurde und werte sehr genau und streng aus, was in meinem Kleiderschrank Platz findet. 
Was ich in letzter Zeit festgestellt habe ist, dass so ziemlich jede Marke und besonders jede Modekette auf Materialen wie Wolle oder Cashmere als Hauptbestandteil oder Nebenmaterial in ihren Klamotten setzt. Also habe ich mich hingesetzt und ein paar Teile ohne Materialien tierischen Ursprungs zusammengesucht. 

This set includes:
Partly quilted bag. Zara
Bell sleeved sweater. H&M
Embroidered t-shirt. H&M
Baby blue coat. Topshop
Dazzeling earrings. H&M
Jeans with lace detail. Topshop (via Zalando)

But before I come down preaching about cruelty free fashion I have to very clearly state two things:
1) I still do have some real leather pieces left from before I went cruelty free.
2) By cruelty free I only mean that animals were not harmed. I do not talk about fair trade nor eco friendly.

Bevor ich jetzt anfange über tierfreie Mode zu sprechen, hier ein paar Punkte die ich ausführlich anführen will:
1) In meiner Garderobe gibt es in der Tat noch einige Lederteile die ich gekauft habe, bevor ich tierversuchsfrei wurde.
2) Tierversuchsfrei bedeutet, dass keine Tiere geschädigt wurden bei der Produktion der Kleidung. Fair trade oder umweltfreundliche Kleidung ist ein weiter Thema.
This set includes:
Two in one smart sweater. Topshop
Zip up jeans. Topshop
Faux fur and faux leather jacket. H&M
Blue handbag. Topshop (via Zalando)
Colours of the wind sweater. Zara

Why is cruelty free fashion so important to me? Very easy, I do not see why it is ok to hurt or kill animals in order to have fabrics to wear. That is old thinking. We have developed (since the stone age) so many replacements for silk or wool so why not use those instead of killing living creatures?
Plus, buying cruelty free isn't as expensive as buying eco friendly or fair trade. 
So why not check the material composition next time you go shopping?

Warum ist mir tierversuchsfreie Mode so wichtig? Einfache Antwort, ich finde es nicht zu rechtfertigen warum es ok ist, Tiere so verletzten oder zu töten um Materialien für die Produktion für Kleidung zu erhalten. Das ist eine alte Denkweise. In der Zwischenzeit (seit der Steinzeit) wurde viele gleichwertige Materialien entdeckt die das Töten überflüssig machen. Außerdem, es ist nicht teurer tierversuchsfrei zu kaufen, wie es zum Beispiel bei umweltfreundlichen und Fair Trade Teilen der Fall ist. 
Warum also sollte man nicht mal auf die Materialzusammensetzung beim nächsten Einkauf gucken?



This set includes:
Grey jumper. Topshop
Embroidered ankle boots. BEBO (via Zalando)
Deep V neck jumper. Topshop
Faux fur coat with some glitter. Zara
Red statement earrings. H&M
Sweater with black bows. Zara

One last disclaimer to put at the end of this post. There are so many more cruelty free pieces from so many different brands. These are just a small selection of things that I found and that fit my personal style. Everyone has different taste. This blogspots ist supposed to act as a inspiration to keep an eye out for the material your clothes are made up of.

Eine letzte Anmerkung zum Ende des Posts. Es gibt sehr viel mehr tierversuchsfreie Kleidung von sehr viel mehr Marken. Diese Kleidungsstücke, die ich aufgeführt habe, sind nur eine kleine Auswahl. Diese Auswahl zeigt, was meinem Stil und Geschmack am ehesten zusagt. Jeder hat ein anderes Modegefühl. Diese Blogpost soll letztendlich als Inspiration dienen, um mehr Bewusstsein beim Shoppen zu entwicklen.
MerkenMerken
MerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerkenMerken

No comments:

Post a Comment