Pages

29 Dec 2017

outfit. i don't know which one is whiter ...











... my jumper or my fresh outta the washing machine nikes.

White has never really been one of my colors. Except for a white blouse I had nothing worth mentioning in white in my closet. When white sneakers were discovered as a new fashion favorite I got a white pair of shoes as well. Otherwise, I was never a lover of white. Also, because there are so many different shades of white that made it difficult to combine white pieces without looking like a rag.
But lately, I have to say, white seems to me to be a pretty good companion. It has something very simple but can also be combined very well with other colors.
In my outfit today, I used the good old combination of white with denim. Together with the white sneakers, it literally screams for everyday life and boredom. To make the whole thing at least a bit more leper, I threw on a blazer like waistcoat and tried to put some dimension int the outfit through the jewelry.

Weiß war nie wirklich eine meiner Farben. Bis auf eine weiße Bluse hatte ich auch nichts nennenswertes in weiß in meinem Schrank hängen. Als dann weiße Sneaker als neues Fashion-Favourite entdeckt wurden hab ich mir auch mal ein weißes Paar Schuhe geholt. Ansonsten war ich nie ein Anhänger von weiß. Auch weil es so viele verschiedene Abschichtungen von Weiß gibt, die es schwierig machen, weiße Teile zu kombinieren ohne dass es nach zusammengewürfelt aussieht. 
In letzter Zeit aber muss ich sagen, Weiß scheint mir, ein recht guter Weggefährte zu sein. Es hat was sehr einfaches aber kann auch sehr schön mit anderen Farben kombiniert werden. 
Bei meinem heutigen Outfit habe ich auf die gute alte Kombination aus Weiß mit Jeans zurückgegriffen. Zusammen mit den weißen Sneakern schreit es förmlich nach Alltag und Langeweile. Damit das ganze zumindest etwas aussätziger wirkt, habe ich noch eine Blazerveste drückergeworfen und versucht durch den Schmuck etwas Akzente zu setzten. 

Jumper. H&M (similar, similar)
Jeans. Zara (similar, similar)
Belt. ASOS (on sale!)
Waistcoat. New Look (similar)
Sneakers. Nike (original, leather free version)
Bag. ASOS (similar)
Necklaces. Stella & Dot (here and here)
MerkenMerkenMerkenMerken

No comments:

Post a Comment